martes, 19 de marzo de 2013

Están tolos estes romanos!





A ROMANIZACIÓN


Un Celta, despois de viaxar no tempo cara o futuro e de ser sometido a unha longuísima entrevista por un xornalista sabeotodo, volve cara a súa época, hai miles de anos, grazas a un feitizo que lle fixera o druída do poboado. Ao chegar encontrouse co seu mellor amigo que lle preguntou que tal fora a súa viaxe no futuro da nosa terra:

- Que tal o pasaches na túa viaxe?

- Non moi ben. Vin todo o que mellorara o mundo, as novas culturas, todo era moi bonito. Pero... non entendín nada do que me dixeron.

- Podesme contar a túa viaxe. Quero saber como foi!

- Está ben... Como xa sabes pedin un conxuro que me permitise viaxar no tempo.

- Si, iso xa o sei, pero que máis pasou?.

- Primeiro viaxei pola época castrexa (a nosa época) dende que comezou ata que finalizou.

- Finalizou? Poderíasme dicir como finalizou?

- Pois claro. Chegaron unhas persoas moi raras que falaban outro idioma e que se facían chamar romanos. Levoulles máis de cen anos conquistarnos.

- (O amigo do Celta queda en silencio cos ollos abertos de par en par).

- Na miña viaxe tamén descubrín que a Terra é redonda e a xente navegou ata o noso paraíso, onde atoparon outra masa de terra flotante á que chamaron América.

- De verdade?

- Sí. Pero o máis sorprendente de todo foi cando cheguei ao século XXI , un entrevistador preguntoume cousas que non entendín nun idioma parecido ao que falaban eses “romanos”.

- E como che foi, amigo?

- Aburrínme esa hora e media máis que en toda a miña vida.

- E que fixeches?

- Asentir, asentín todo o tempo. Ben, non todo; unha vez rematou de falar,  mirou para min como dicindo: “responde, responde, que espero una resposta” entón comecei a falar, pero enseguida me cortou. Penso que quería que parase de falar. A xente é moi rara.

- E, sen contar iso, asentiches todo o tempo?

- Poderíase dicir que si. Ás veces ríame de min mesmo por asentir se non entendía o que dicía. Unha vez deume un arrepío, tremín e, él, quedou mirando para min. E unha vez farteime de tanto asentir e neguei. Asentín sobre unhas 44 veces. Pero, eso si, cando o entrevistador non miraba, eu boquexaba. Cando rematou, levanteime e botei a correr, non quería saber nada máis.

- (O amigo celta asentiu)

- E sabes cara onde vai ser a miña próxima “viaxe no tempo”?

- Cara onde vas ir ti esta vez?

- Cara o pasado, que seguro que é máis divertido. Queres vir?

- Si, si por favor.

- Pois mañá iremos ver o druída.

- Porque, hoxe que vas facer?

- Vou durmir, que estou esgotado.


Idea narrativa de  NSB




fotograma do documental A terra sen humanos





Ningún comentario: